سفارش تبلیغ
صبا ویژن
پنج شنبه 86 اردیبهشت 6

آب ، بی پرده سخن می گوید

برگ درختان سبز در نظر هوشیار .............. هر ورقش دفتری است ، معرفت کردگار

خداوند متعال در قرآن کریم همواره انسان‏ها را به تفکر در نظام آفرینش دعوت نموده است؛ نظام بی‏همتایی که کوچکترین نقصی در آن وجود ندارد و با نظمی فوق العاده و بر پایه‏ی قانون علت و معلول بوجود آمده و همواره به زندگی خویش ادامه می‏دهد. در این نظام پیچیده، موجودات هم بر یکدیگر تاثیر می گذارند و هم از یکدیگر تاثیر می پذیرند؛ قرن‏های متمادی است که دانشمندان علوم تجربی خاصیت تاثیر پذیری و تاثیر گذاری را منحصر به سیستمهای باز (موجودات زنده) می‏دانند و سیستمهای بسته (موجودات بی‏جان) را از این قاعده مستثنی می‏کنند. اما تحقیقات جدید دانشمندان بطلان این فرضیه را ثابت کرده و همه موجودات عالم، اعم از جاندار و بی‏جان را دارای ادراک و شعور و فهم می‏داند؛ نمونه آن در تحقیق دانشمندی ژاپنی به نام «ماسارو ایموتو» درباره «آب» به چشم می خورد که حیرت جهانیان را برانگیخته است. بنابراین می توان تمام هستی را یک سیستم زنده نامید که هر جزیی از آن اجزای دیگر را تحت تاثیر قرار می دهد و هوشمندانه به کنش و واکنش وا می دارد و بود و نبود هر یک بر دیگری تاثیر می‏گذارد. بقول سهراب :
«روشنی را بچشیم ، گرمی خانه لک لک را ادراک کنیم ، و نخواهیم پلنگ از در خلقت برود بیرون ، و نخواهیم مگس از سر انگشت طبیعت بپرد ، و بدانیم اگر کرم نبود زندگی چیز ی کم داشت.»
اما درباره «آب» ؛ «آیا نظر نمی کنید به آبی که می نوشید» (سوره مبارکه واقعه آیه 68 ) ؛ گزارش ذیل را از سایت بازتاب و همچنین سایت اینترنتی هادو می خوانید :
یک محقق ژاپنی با انتشار یافته‌های تحقیقات خود مدعی شد که مولکول‌های آب نسبت به مفاهیم انسانی تأثیرپذیرند. نظریه این محقق ژاپنی که تاکنون از سوی مؤسسات علمی فیزیکی و زیست‌شناسی مورد تأیید قرار گرفته است ، مبتنی بر بررسی نمونه‌های فراوانی از کریستال‌های منجمدشده آب و مقایسه آن با یکدیگر است. پروفسور «ایموتو»‌که یافته‌های خود را در سه جلد کتاب ارائه کرده است ، معتقد است که مفاهیم متافیزیکی محیط بر روی ترکیب مولکولی آب تأثیر می‌گذارد. این دانشمند ژاپنی که فارغ‌التحصیل دانشگاه یوکوهاماست ، دارای یک مؤسسه تحقیقاتی به نام SHM در ژاپن است که امور تحقیقاتی مربوط به کریستالیزه شدن آب را در آنجا انجام می‌دهد.
آب، پیام مهمی برای ما دارد. آب به ما می‌گوید که نگاه عمیق‌تری به خودمان بیندازیم. زمانی که با آیینه آب به تماشای خود می‌نشینیم، این پیام به طور شگفت‌آوری خود را شفاف و درخشان می‌کند. می‌دانیم که زندگی بشر مستقیما به کیفیت آبی که در اطراف یا درون بدن اوست ، بستگی دارد. تصاویر و اطلاعات ارائه‌شده در این مقاله،‌ بازتابی از فعالیت «ماسارو ایموتو» ، محقق خلاق ژاپنی است. «ایموتو» کتابی با نام «پیغام آب» منتشر کرده که برگرفته از یافته‌های تحقیقات جهانی وی است. اگر شما نسبت به تأثیرپذیری افکارتان از وقایع درون یا پیرامونتان شک و تردید دارید ، اطلاعات و عکس‌هایی که در اینجا آورده شده را ببینید. این تصاویر مستقیما بر اساس نتایج به دست آمده در کتاب انتشاریافته «ایموتو» است ، مطمئنا در فکر و ذهن شما دگرگونی پدید می‌آورد و عقاید شما را عمیقا تغییر خواهد داد. بنا بر آنچه در کتاب «ایموتو» آمده است، ما به مدارک حقیقی دست یافته‌ایم که نشان می‌دهد ، انرژی ارتعاشی بشر، افکار، نظرات و موسیقی بر ساختار مولکولی آب اثر می‌گذارد. آب، ماده‌ای بسیار سازگار است ، به گونه‌ای که شکل فیزیکی آب به آسانی با محیطی که در آن هست ، انطباق پیدا می‌کند و نه تنها از نظر فیزیکی تغییر می‌کند، بلکه شکل مولکولی آن نیز تغییر می‌یابد. انرژی یا ارتعاشات محیط، شکل مولکولی آب را تغییر می‌دهد. از این جنبه، نه تنها آب توانایی آن را دارد که از حیث دیداری، محیط خود را منعکس کند، بلکه از حیث مولکولی هم در انعکاس محیط اطراف خود عمل می‌کند.
«ایموتو»، تغییرات مولکولی آب را به وسیله تکنیک‌های عکسبرداری و مشاهده میکروسکوپی به صورت سند و مدرک درآورده است. به این صورت که وی قطراتی از آب را به صورت یخ درآورده و سپس آنها را در یک فضای تاریک میکروسکوپی که از قابلیت‌های عکاسی برخوردار بوده ، مورد آزمایش قرار داده است. تحقیقات وی، آشکارا تغییر شکل ساختار مولکول آب را به نمایش گذاشته است و اثر محیط بر ساختار آب را نشان می‌دهد. وی با دستگاه MRA به این یقین رسیده که «همه اشیاء تحت تاثیر احساس ما قرار می گیرند» بنابر این معتقد است که ما می توانیم خود را بهتر کنیم و با انجام کارهایی نظیر نوشیدن آب سالم‌ ، دعا خواندن بر آب و غذا و پرهیز از احساسات منفی ، سلامت خود را تضمین نماییم. ایشان طی تحقیقات بسیار به این باور رسید که انسانها می توانند به دلیل افکار منفی خود بیمار شوند که این افکار عاملی برای برهم خوردن تعادل بدن ما خواهد بود. تحقیقات اخیر در خصوص آب ، بیانگر ویژگیهای شگفت انگیزی در ساختار آن می باشد. آب خواص بسیار غیر معمولی دارد. در حالت انجماد وزنش 10 درصد سبکتر می شود که موجب شناور شدن یخ در سطح آب می گردد ؛ این خاصیت دریاچه ها را از یخ زدگی عمقی و نابودی موجودات درون آن حفظ می کند. نکته جالب توجه این که هیچ دو آبی را نمی توان یافت که در زمان انجماد ، کریستال مشابه تولید کنند و شکل کریستالها انعکاسی از ویژگیهای حقیقی آن است.

(آزمایش آب مناطق مختلف)
دکتر ایموتو زمانی که در حال تحقیق روی روشهای ساخت کریستال بود و ساختار کریستالی آبهای مختلف روی زمین را‌آزمایش می کرد ، بسیار شگفت زده شد. وی با منجمد ساختن آب و گرفتن عکس از کریستالهای شکل گرفته ، این تئوری را مطرح ساخت که‌آب خالص ، کریستال خالص و زیبایی تولید می کند ولی آب آلوده یا کریستالی نمی سازد و یا کریستالهای آن زیبا نخواهد بود (یک کریستال جسم توپری است که اتم ها و مولکولهای آن به طور منظم چیده شده اند.) در این تحقیق مشخص شد در آب سرچشمه های دست نخورده کوهستان زیباترین فرم بلورین را می توان مشاهده نمود در حالی که آبهای آلوده نواحی صنعتی ، آب شهری و آبهای راکد واقعا ساختار نامنظم و درهم ریخته ای دارند.

کریستال آب مناطق مختلف


(تاثیر موسیقی بر آب)
آزمایشات زیادی در خصوص موسیقی درمانی انجام شده است. برای مشاهده تاثیرات موسیقی بر ساختمان مولکولی آب ، ظروف محتوی آب خالص را برای مدتی بین دو بلندگو قرار داده و برای آنها آهنگهای مختلف پخش کردند. نتیجه همانطور که مشاهده می کنید شگفت انگیز است.

تاثیر موسیقی بر آب


(تاثیر کلمات بر آب)
این بار آزمایشات با لغات انجام گرفت. کلمات مختلفی به زبان ژاپنی تایپ کرده و بر روی شیشه حاوی آب خالص به مدت یک شب چسباندند. نتایج تحقیقات بیانگر این واقعیت است که آب به گونه ای هشیار و زنده به هر گونه احساس ، عواطف و افکار ما عکس العمل نشان می دهد.

تاثیر کلمات بر آب


دکتر ایموتو مصمم تر شد که انتخاب کلمات واقعا مهم هستند. پس در یک آزمایش دیگر ، وی یک نمونه آب خالص برداشته و در دو بطری شیشه ای جداگانه ریخت ؛ سپس روی بطری ها کاغذی را چسباند که روی یکی از آنها به زبان ژاپنی نوشته شده بود «این کار را بکن» و روی دیگری نوشته بود «بیا این کار را بکنیم» سپس بطری ها را در طول شب کنار گذاشته و صبح آنها را منجمد ساخت و از کریستالهای آن عکس گرفت. نتیجه واقعا شگفت انگیز بود. کلمات امری «این کار را بکن» به وضوح پاسخ مثبتی را ندادند ، در مقابل کلمات دلگرم کننده و مشوق «بیا این کار را بکنیم» واکنش زیبایی را ایجاد نموده بودند.
(تاثیر دعا بر آب)
دکتر اموتو به 500 معلم از سراسر ژاپن نامه نوشت و تشریح کرد که می خواهد در یک روز و ساعت مشخص ، یک فنجان آب لوله کشی شهر را روی میزش بگذارد و از آنها خواهش کرد برای پاکی آن آب دعا کرده و احساس عمیق خود را برای آن بفرستند. تصاویر قبل و بعد این آزمایش واقعا قابل توجه هستند :

تاثیر دعا بر آب


همانطور که می بینید ، تصویر آب شیر قبل از دعا ، بسیار آشفته است در حالی که تصویر آن بعد از دعا یک کریستال با شکوه را نمایش می دهد. این کشف شگفت انگیز در حالی صورت پذیرفت که هیچ کدام از آن 500 نفر در آن اتاق و آن شهر نبودند. این آزمایش بارها تکرار شد و نتیجه همواره تحسین برانگیز بود. این یافته نشان می دهد که عقاید مردم و دعا و نفرینشان بدون در نظر گرفتن بعد مسافت می تواند با هم جمع شده و تاثیر گذار باشد. این آزمایش و آزمایشات بسیار دیگر ، تاییدی بر قدرت دعا و اعتقادات است.
همچنین دکتر ایموتو این آزمایشات را با عکسهای مختلف نیز تکرار کرد و نتایج جالبی به دست آورد. مثلا ظرف آب را بر روی عکس دختربچه ای قرار داد و پس از آزمایش آب ، کریستالهای زیبایی را مشاهده نمود. او همچنین آب شهر زلزله زده کوبه ژاپن را نیز آزمایش نمود و متوجه شد که آشفتگی و پریشانی مردم بر آب شهر تاثیر گذاشته است ؛ اکنون که مردم پس از سه ماه با همت و همکاری یکدیگر این شهر را پاکسازی نموده و زندگی را از سر گرفته اند ، ایموتو با آزمایش همان آب زمان زلزله ، با تعجب مشاهده کرد که احساس همیاری و قدردانی در آن کاملا مشهود است.
به گزارش بازتاب در پی انتشار گزارش تأثیرپذیری مولکول‌های آب از موسیقی و مفاهیم معنوی ، مشخص شد که یک دختر ایرانی هم با پیگری این سوژه ، به یافته‌های جدید و جالب توجهی دست یافته است. حمیده بیطرف ، با بررسی تأثیر «صداها» و «کلمات» بر بلورهای موادی همچون آب، قلع و نبات به نتایج جدیدی دست یافته و با ارائه آنها در جشنواره جوان خوارزمی برنده شده است. آنچه در پی می‌آید ، چکیده تحقیق بیطرف در این زمینه است : این پروژه به بررسی تاثیر انواع صدا و نوشته بر ریزساختار و درشت ساختار مواد پرداخته و ضمن اشاره به اثر عوامل مذکور بر ساختار مواد در حالت مایع ، تاثیر آن را در ساختار حالت جامد مواد مختلف مانند یخ ، آلیاژ قلع ، جیوه ، نبات و سولفات مس نشان می‌دهد. دانه‌بندی مواد وقتی در حالت مایع در معرض صدای دلنشین ، موسیقی آرام و نوشته با مفاهیم خوب قرار می‌گیرد ، حالت منظم و در مقابل صدای ناهنجار، موسیقی تند یا نوشته با مفاهیم بد ، حالت نامنظم و در معرض آهنگ مذهبی (صوت قرآن) و نوشته‌های مذهبی منظم‌ترین حالت خود را به دست می‌آورد. طبق بررسی های انجام شده بر روی نتایج آزمایشات مربوط به نوشته می توان به این نتیجه رسید که احساسات شخص نویسنده ، عامل انتقال این تاثیرات بوده و نتایج این آزمایش به استنادات قرآنی بسیار نزدیک است.
(بررسی تاثیر صدا بر ساختار مواد)
به ترتیب آب ، قلع و نبات

تاثیر صدا بر ساختار آب

تاثیر صدا بر ساختار قلع

تاثیر صدا بر ساختار نبات


(بررسی تأثیر نوشته بر ساختار مواد)
به ترتیب آب ، قلع و نبات

تاثیر نوشته بر ساختار آب

تاثیر نوشته بر ساختار قلع

تاثیر نوشته بر ساختار نبات


(نتیجه گیری)
- مواد در حالت مایع تحت تاثیر موسیقی و نیز عقاید و احساسات اشخاصی که با آنها سر و کار دارند بوده و به عبارتی تحت تاثیرصداها و محیط اطراف خود هستند. لذا از بررسی شکل ساختار مواد می توان به سرگذشت آنها پی برد.
- ساختار مواد بسته به نوع صدا ، مفهوم نوشته و یا احساسات فرد نویسنده می تواند تغییرکند.
- مواد موجود در دنیا دارای شعور ذاتی بوده و این موضوع در آیات متعددی از قرآن کریم تأیید شده است. به قول مولانا (زبان حال موجودات بی جان):
ما سمیعیم و بصیریم و هشیم .............. با شما نامحرمان ما خامشیم
- حجم عظیمی از بدن انسان را آب تشکیل می دهد. با توجه به تاثیر موسیقی و کلام بر ساختار و در نتیجه خواص آب می توان نتیجه گیری نمود که انواع صدا می توانند اثرات متفاوتی را بر انسان به جای گذارند. این موضوع با آیه شماره 65 «سوره یس»که حاکی از شهادت اعضا و جوارح بدن انسان در روز قیامت می باشد مطابقت دارد. در ضمن شاید بتوان یکی از دلایل حرام بودن گوش کردن به موسیقی غنادار را در این مسئله دانست.
- با توجه به اینکه تغییر خواص مختلف مواد ازجمله خواص شیمیایی ، مکانیکی ، فیزیکی و الکتریکی ناشی از تغییر ساختار مواد می باشد لذا می توان از صدا و یا نوشته مناسب برای تغییر خواص مواد استفاده نمود که صرفه اقتصادی بالایی دارد. برای مثال همگن کردن ساختار سیم قلع برای مناسب‌تر شدن رفتار در مقابل عبور جریان الکتریکی و رشد بیشتر نبات و ریز کردن دانه های فلزات که سبب محکم شدن آنان می شود. بدیهی است دامنه این پژوهش بسیار گسترده خواهد بود و مناسب با پیشرفت بشر و استفاده از سیستم‌های پیشرفته اندازه گیری بسیار دقیق و بسیار حساس می توان به بخش های دیگری از رموز خلقت و ویژگی‌های کائنات هم پی برد.
خداوند متعال چه زیبا در آیه 219 سوره مبارکه بقره می فرمایند «اینچنین خداوند نشانه های خود را برای شما بیان می کند ، باشد که فکر کنید»

منابع :
- سایت ماسارو ایموتو اینجا
- سایت خبری بازتاب اینجا و اینجا
- سایت هادو اینجا (تصاویر این سایت را از دست ندهید)


  مشخصات                                                                                                    نظرات شما ()