سفارش تبلیغ
صبا ویژن
پنج شنبه 85 بهمن 5

حسین ؛ کشتی نجات

ارتباط بچه در رحم مادر فقط بوسیله بند ناف است. اگر این بند ناف قطع گردد بلافاصله بچه سقط می شود. اهل بیت علیهم السلام به منزله بند ناف بین ما و خدا هستند که اگر لحظه ای ارتباط ما با ایشان قطع گردد ، سقط خواهیم شد و بوسیله این قطع ارتباط ، رابطه ما با خدا هم قطع خواهد شد. همه اهل بیت کشتی نجاتند ، اما کشتی امام حسین سریعتر است و وقتی که حرکت می کند سایر کشتی ها کنار می کشند و راه را برای آن باز می کنند. کشتی حسینی در میان موج ها و طوفانها سرعت بیشتری دارد و‌آسانتر به ساحل نجات می رسد. همچنین همه امامان چراغ هدایتند ، ولی محدوده نور رسانی حسین علیه السلام وسیع تر است. همه ائمه ، قلعه و پناه محکم و نفوذ ناپذیرند ، لکن راه قلعه و دژ حسینی هموارتر است.امام حسین رو به خدا سریع است ، تجلی خدا هم به سوی او سریع است. راه خدا سخت است اما با امام حسین خیلی سریع و آسان و کم کار است.بزرگی می گفت : تنها و تنها سید الشهداء است که در بازار عالم ، جنس بنجل را می خرد. تنها اوست که مشتری جنسهای باد کرده ای مثل ماست. هر کسی ، با هر کارنامه خرابی ، به محض آنکه اراده ورود به کشتی او را بکند ، خود حضرت به استقبالش می آید. حضرت حسین علیه السلام با آشغالها هم معامله می کند ، به شرط آنکه خلایق اهل معامله باشند. بی تردید ، سفره حضرت حسین علیه السلام بزرگترین سفره نزدیکی به خدا است. حضرت سید الشهداء مظهر احسان خداوند است ؛ و مردم توسط ایشان و کشتی نجات او ، به مقام قرب الهی خواهند رسید. اگر خلایق به خودشان واگذار شوند ، هیچگاه دستشان به توحید نمی رسد. ولی محبت و خدمت به حضرت سید الشهداء است که جبران کمبودهای ما را می کند. رفقا کسی که می خواهد توحیدی باشد ، ابتدا باید حسینی شود. چون اصل توحید ، در باطن محبت به امام حسین علیه السلام پیدا خواهد شد.

شما می توانید از این پس ، هر روز نکات ظریف و زیبایی را درباره ابعاد شخصیت و ویژگیهای خاص امام حسین علیه السلام و فرهنگ عاشورا در این وبنوشت مطالعه بفرمایید. همچنین هر روز سایت یا کتابی در این رابطه معرفی خواهد شد.
معرفی کتاب :
زیتون ؛ ترجمه منثور کتاب « خصائص الحسینیه » نوشته آیت الله شیخ جعفر شوشتری (ره) ؛ انتشارات هفت (تهران) ؛ در این کتاب که در بین کتب مربوط به امام حسین علیه السلام از ویژگی و نگاه منحصر بفردی برخوردار است ، به تجزیه و تحلیل ویژگیهای شخصیتی حضرت امام حسین پرداخته شده و اسرار وجودی حضرت به نقلی زیبا بیان گردیده است. این کتاب مطالب خود را در قالب این فصلها عرضه نموده است : جایگاه امام حسین در خلقت ؛ صفات ، اخلاق و عبادات خاصه امام حسین ؛ الطاف و توجهات وپژه خداوند به ایشان ؛ خصوصیات زیارت ایشان ؛ امام حسین در قرآن ؛ رابطه مخلوقات با امام ؛ و بررسی خصایص انبیاء که همگی یکجا در وجود حضرت سید الشهدا جمع گردیده است.


  مشخصات                                                                                                    نظرات شما ()